maandag 31 maart 2008

De invloed van reclame

De twee jongens zitten een yoghurtje te eten. Dat lusten ze graag, maar ze kijken ook graag naar reclame. Die twee opgeteld leiden tot het volgende gesprek.

"Pieter, gaan we straks met de lego's spelen?"
"Ja, of nee... ik voel me een beetje opgeblazen."
"Dan moet je van die speciale yoghurt eten."
"Ja, dat is waar." antwoordt Pieter, en hij eet verder.
Ineens verkondigt hij vol trots: "Ja, ik proef de actidenaurus al! Nu voel ik me helemaal Activia!"

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Voor wie in Canada woont en de reclamekes dus niet mee kan volgen, het filmpje gaat ongeveer als volgt:

Kindje: "Oma, oma, gaan we naar de speeltuin?"
Mama: "Ja, dat is een goed idee."
Oma: "Neen, schat, ik voel me een beetje opgeblazen."
(kind verdwijnt volledig uit beeld)
Mama: "Maar daar heb ik een oplossing voor. Ik eet elke dag een Activia na de maaltijd!"
(welke maaltijd en of dat na elke maaltijd moet vertellen ze er natuurlijk niet bij)
Mama gaat verder: "Probeer het twee weken en je opgeblazen gevoel is weg."
De reclamestem: "De Bifidus Actiregularis helpt je om je transit te regelen."

Heb ik al gezegd dat ik reclame echt hartgrondig hààt? Hoe ik het verschrikkelijk vind dat je tijdens een serie van 50 minuten verplicht wordt om in totaal 5 keer (voor en na het programma meegeteld) naar een blok van 5 minuten reclame te kijken plus dan nog eens elke keer 2 minuten aankondiging van andere programma's? En hoe dezelfde reclame tijdens sommige programma's wel drie keer getoond wordt? Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

ADHD-mama

Anoniem zei

Hey,
wilde gewoon even zeggen dat ik jullie blogs met veel plezier lees! Het is fantastisch om te lezen hoe jullie met jullie gasten omgaan.
Om de zoveel tijd kom ik eens kijken of er al iets nieuw bij staat (ben een beetje verslaafd;)). Hopelijk vindt papa binnenkort ook nog eens tijd om iets te schrijven. Het is fijn dat jullie beiden schrijven, elk vanuit zijn eigen perspectief.
ik ben een fan :)!
groetjes
Romina