maandag 14 mei 2007

"Mama pijn"

Heel het weekend afgejakkerd naar allerlei deadlines toe. Verschrikkelijk. De opluchting dat het voorbij is, is steeds groot. De tevredenheid over de resultaten ook, ook al moesten ze in korte tijd bereikt worden.

Om te beginnen was er de pop. Voor school moesten we een bekpop van bladmousse maken. De mijne werd een muis. Vrijdag heel de avond beziggeweest met lijmen, naaien, afwerken... en een verslagje schrijven, want dat moest ook. In de rush vind ik op de stikmachine niet de juiste spanning, neem ik mijn schaar in de verkeerde hand en knip een draadje af... en een stukje van mijn vinger. "Mama pijn!!!" Gevolg: drie kwartier bloeden, terwijl mijn echtgenoot op mijn aanwijzingen de spanning verder probeert te regelen. Een uur later konden we verder; met negen vingers.

Dan was er ook nog het concert zaterdagavond. We hadden donderdag generale repititie gehad. Vrijdag had ik aan de pop gewerkt. Zaterdagvoormiddag was er school. Dus zaterdagnamiddag was ik nog steeds aan de teksten aan het sleutelen die ik 's avonds op het concert moest presenteren. Ik heb het niet graag, ben liever op tijd goed voorbereid... Gelukkig is het toch al de vijfde keer dat ik dit moet doen, dus weet ik wel op voorhand waar ik heen wil, wat werkt en wat niet werkt.

De pop was een succes. Ze vonden de kleurenharmonie mooi, de uitstraling was wat ik beoogd had, alleen moest ik nog maar een paar extra attributen (o.a. valse wimpers) aanbrengen. Van mijn medeleerlingen kreeg ik een 9,2/10! Ook de andere poppen waren fantastisch. Het was verrassend hoeveel verschillende poppen er waren met hetzelfde basismateriaal!

Gisteren heb ik het héél wat rustiger aan gedaan, en heb ik o.a. samen met Wouter zijn theorie van notenleer overlopen. Vandaag doen we dat nog eens, en morgen is het voor papa... Want woensdag is het al examen. Ik probeer hem duidelijk te maken dat hij het ernstig moet nemen, maar hij blijft natuurlijk een kind van 9... Ik ben benieuwd.

Geen opmerkingen: