zondag 10 december 2006

Broertje pesten

Vandaag is het weer zover: de twee kindjes zitten leuk met elkaar te spelen, tot Wouter ineens besluit dat we Pieter niet genoeg straffen. Niet dat die niet genoeg foute dingen doet, maar toch straffen we er hem in zijn ogen niet voldoende voor. Wouter krijgt juist heel veel straf, en is het dan niet meer dan fair dat beiden evenveel gestraft en beloond worden?

Hij zit zijn broer daarna net zolang te jennen totdat die knapt en scheldwoorden begint te roepen. Dan trekt hij een heilig gezicht en kijkt triomfantelijk onze richting uit. Daarna is hij boos omdat we hem op de trap zetten en niet zijn broer, want hij is toch niet degene die heeft geroepen?

Het verschil tussen een fout begaan en een fout uitlokken krijgen we hem nu al meer dan een jaar niet uitgelegd...

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo,
ik ben studente psychologie aan de Lessius hogeschool te Antwerpen. Heel dit onderwerp, kinderen met ADHD, de relatie van deze kinderen met hun broer en/of zus, interesseren mij enorm. Graag had ik willen weten of u mij misschien zou kunnen helpen met eventuele literatuur hierover te vinden. U kan mij altijd mailen op het adres: piepje00@hotmail.com