vrijdag 15 december 2006

Té rustig?

Het is verbazend hoe een razend drukke ochtend zich steeds weer afwisselt met een naar verhouding te rustige gang van zaken. Een gemiddelde halen wij niet in ons gezin, het gaat steeds weer om hoge pieken en diepe dalen.

Hoewel we vanmorgen niet vroeger zijn opgestaan dan gewoonlijk, hadden de kinderen ineens een kwartier (!) over dat ze dan van mij mochten vullen met spelen. En nota bene, ze speelden zelfs zonder ruzie te maken... Toch vond ik Wouter niet bepaald rustig. Waarschijnlijk was het binnen in zijn hoofd weer een hele grote warboel van ideeën en indrukken, maar zijn gedrag was minder storend dan anders.

Hoe dat komt? Ik weet het niet. Maar ik zou het wel leuk vinden om eindelijk eens de vinger op de wonde te kunnen leggen. Elke morgen volgen we dezelfde routine, elke morgen zeg ik dezelfde dingen, en elke morgen hebben we een totaal andere uitkomst dan de dag ervoor. Best wel verwarrend!

1 opmerking:

Sven zei

Wouter is al een beetje ouder dan de leeftijd waarvoor dit boek bedoeld is, maar misschien toch interessant om eens te zoeken in de bib ?

Er zit een leeuw in mij - Kristien Dieltiens en Marijke Klompmaker (uitgeverij Clavis, Isbn: 90-448-0439-1)